School!

Jag kommer ihåg när jag var liten, man var så lycklig när man började skolan.
Jag är lycklig nu med, men en annan lycka. En lycka som bara jag kan beskriva.
Det är samma sak varje år, när elev efter elev droppar in i skolan och man känner igen alla dom så väll igen kända ansikten.


Idag kändes bra, kändes som om att börja på nytt. Man kan radera och sudda bort varenda spår som fanns från förra terminen. sätta sig ner och fundera: " nu ska jag bane mig sätta alla dom där MVG:na "
En bra första tanke, men ju mer jag tänkte på det desto mer började jag undra: " hur fan ska jag både klara alla dröm betyg och bestämma gymnasium samtidigt? "  Men sen tänker man: " men alla andra klara ju det, varför skulle jag då inte klara det " och ja, jag måste medge att tanken gjorde mig lugnare. Tiden gick i alla fall och lärarna babblade om samma gamla saker. Blanketter som måste fyllas i varje år, papper som ska hem och scheman som inte ska förstöras. Allt som vi bland annat hört förut hörde vi idag igen.
Efter att lärarna sagt "hej då" stack jag och Alice till Karro för att vänta på Johanna. När Johanna sen hade kommit drog vi till stan för deras långa runda på stan skulle börja. Där gick vi runt tills vi alla konstaterade att benen höll på att dö. Så alla drog hem till sig, och ja... vad väntade mig här hemma?
Jo en massa människor, som absolut ville att jag skulle fixa bilder och berätta om jag sett den eller den.
Bilder blev fixade en lång stund och ja du det blev bra tillslut!
My sister's friends

Det är nu när jag skriver det här som jag fattar hur ur trött jag egentligen är. Jag skulle kunna lägga mig ner och bara sova.


Men jag måste nog säga: puss på the first day in school :*



Kommentarer

Kommentera inlägget här ^ ^

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0