MIDSOMMAR

Glad och lyckliga är vi allihopa!

Vaknade runt 09:30 av att ha drömt en sjukt halv läskig dröm, mycket konstigt dröm må jag säga. Allt var upp och ned, bak och fram och jag vet inte vad.
Efter en god frukost tog Syster, pappa och jag cyklarna och cyklade  medan mamma tog bilen till Bergslussarna.
Vi sjöng och vi skratta i all motvind och regn, och till sist med torra halsar och trötta ben kom vi fram till bergslussarna.
Vi satte oss där på en bänk vid vattnet och drack ramlösa och hade det trevligt. Tog en hel drös med kort också!
Skrattade för full hals gjorde vi visst också. Tills sist såg vi att molnen var på väg emot oss så vi skyndade tillbaka till bilen och precis när vi var på parkeringen började det ös regna för full, blötta och glada hoppade vi in i bilen och kollade på alla stakars människor som tog sig fram i regnet.
Cyklade sen hem i solsken och med motvind (igen) men denna gång sjöng vi för mer än vad vi orkade. Det är ju så skönt att sjunga för fulla halsar när ingen hör på, vinden slukar upp allt och allt som finns kvar är då den lilla susningen av motvind.
Väll hemma serverades det dill och potatis med grillad kyckling och korv och sillen får vi inte glömma! Fast än jag inte åt den :P , men mums på allt ändå!

Ne nu ska jag inte sitta här mer, har faktiskt tröttnat på all dator sittande. Liksom orkar inte bara sitta här när man kan göra klockare saker (?)
Jag lovar, bara för att jag säger såhär kommer jag sitta hela dagen imorgon och i övermorgon och hela nästa vecka :P
Men vad ska man göra åt saken när det är höstlov??

Hej med er Gull ungar!

M.

Kommentarer

Kommentera inlägget här ^ ^

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0