Vi kan jue låtsa att ni bryr er ;D


När jag var liten så drömde jag ofta mardrömmar, inte "mardrömmar" men mer som "monster kommer och äter upp mig drömmar" sådana som varje barn någon gång har haft.
Då en dag när jag var i skolan så gjorde jag en egen "dröm fångare" en egen som jag tyckte mycket om, med fjädrarna och allt. (ni anar inte hur ful den egentligen är) sen när jag kom hem så var jag så nöjd så jag hängde upp den ovanför min säng, och det konstiga är att mina mardrömmar försvann nästan helt. Jag tror att det är tanken på att någonting fångar ens bad dreams liksom hjälper hjärnan att tänka på annat, än om den där läskiga filmen du såg igår.
Jag brukade drömma om en figur som man för "länge sen" fick i ett kellogg's paket, en alien. Den var inte alls skrämmande men det var något som fick den till att bli skrämmande i drömmen. Så höll det på, jag blev jagad
av den röda alien och hans kompisar tills en natt då jag (i drömmen) satte mig ner och sa att jag inte ville bli jagad. Och vet ni, dom drömmarna försvann efter det... bara sådär.

Har ni varit med om att ha drömt 1 dröm mer än en gång?

Det är läskigt när man sen morgonen efter vaknar och känner igen drömmen exakt på detalj.

Nu för tiden brukar mina drömmar mest att bestå av skola och familj, alltså bara bra drömmar.
Eller så drömmer jag inget.

Kanske är det min dröm fångare som har hjälpt mig, eller så är det bara jag som har växt upp?





















Here is my beautiful dröm fångare
^ ^

M.

Kommentarer

Kommentera inlägget här ^ ^

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0