Lite om Paris ^ ^

Paris.

Man kan nog säga att jag älskar Paris.
Var där i sommras och jag vill verkligen tillbaka!

Vi bodde i ett jätte högt hus mitt i Paris och med utsikt över Eiffeltornet.
Vi hade också jätte nära till floden Seine.
Man kan säga att hela familjen skrek när vi såg att vi hade eifltornet som utsikt. : D
Det sista man såg när man somnade var Eifeltornet och det första man såg var Eifeltornet. Så det var inte så att vi inte såg tornet ^ ^
Det var som en liten lägenhet på (19-18 kommer inte ihåg) våningen med toppmodärna möbler.

Vi han göra ganska mycket:
åka upp i Eiffeltornet.
gå till museumet Louvren.
Kyrkan Notre-Dame.
Och så klart gå och shoppa! massor men märkes affärer och en del  var till och med hur långa köer som helst för att komma in. Men man kan ju alltid fönster shoppa om inget ^ ^
m.m.

Det som var lite roligt var dom roliga båtarna som åkte på floden och deras lilla Frihetsgudinna.
Om kvällarna var detta hur fint som helst.
+ Eifeltornet tändes upp lite då och då på kvällarna.
öppettiderna var från ca: 09.00-00.00.

Jag kan nog säga att när man var där var det som om man aldrig ville åka där ifrån.

Lite om Paris från mig ; )


 Nästan var man än är så ser man tornert : ) Bilden tog jag lite sådär i förbi farten.

marina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här ^ ^

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0