" rosa strykjärn "

Så trött man kan bli av väder!

 

Alla talar om väder, till och med jag.

Jag tjatar så att öronen blöder ?vart tog värmen vägen???

Bara man åker lite längre upp i Sverige så hittar man snö!

Jag menar, den nya istiden kommer snart, : O

 

Regn musik hörs från högtalarna, högsta volym som alltid.

 

Kom och tänka på en sak precis, när vi var i giganten så gick vi förbi strykjärns avdelningen och på varje förpackning så är det en kvinna med på bild.

Jag menar, vi lever i ett samhälle där kvinnor ses som dom som ska laga mat, tvätt, stryka m.m. men ändå är så många människor emot det!

Jag är emot sådant, jag ska banne mig inte stå och stryka med en rosa strykjärn så länge min man har det frid och fröjd.

 

Lite tankar bara ;  P

 

Ha det bra.♥

 

M.


Kommentarer

Kommentera inlägget här ^ ^

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0